مديرمسئول كيهان در اجتماع پرشور بسيجيان:
مردم ما دريافته اند كه امام حسين(ع) بيشتر از آب ،تشنه لبيك بود

براي ارزيابي شعارها و تابلوها بايد عملكردها و رفتارها را با آن مقايسه كرد وگرنه، عمرسعد هم عصر عاشورا با شعار يا خيل الله اركبي يعني اي سپاهيان خدا سوار شويد، فرمان حمله به اردوگاه امام حسين عليه السلام را صادر كرد و صدام هم در جريان جنگ تحميلي كلمه «الله اكبر» را به پرچم عراق اضافه كرد.
مديرمسئول كيهان كه در اجتماع پرشور بسيجيان در مسجد نوريان تهران شركت كرده بود گفت؛ فتنه اخير اگرچه تلخي هايي داشت ولي يك موهبت بزرگ الهي بود و از چهره خط نفاق جديد و برخي خواص آلوده پرده برداشت. شريعتمداري با اشاره به اسنادي كه از وطن فروشي و خيانت سران فتنه حكايت مي كرد، افزود: اين اسناد كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه در فتنه اخير موسوي و خاتمي و كروبي نقش ستون پنجم آمريكا و اسرائيل را بر عهده داشته اند و همانگونه كه ديده مي شود هيچيك از مواضع و عملكرد آنها بيرون از فرمول ديكته شده دشمن نبوده است. مديرمسئول كيهان گفت؛ با توجه به همين فرمول بود كه مسير حركت جريان فتنه را از قبل پيش بيني مي كرديم و مراحل مختلف آن را برمي شمرديم، و اضافه كرد؛ «تشكيل كميته صيانت از آراء» پيشنهاد جرج سوروس صهيونيست بود كه خاتمي دوبار به صورت پنهاني با وي ملاقات كرده بود. كيهان بعد از تشكيل اين كميته پيش بيني كرد كه فتنه گران براي پيروزي در انتخابات نيامده اند و به زودي يك «نماد» كه در ميان مردم مقدس باشد برمي گزينند كه مدتي بعد موسوي «رنگ سبز» را معرفي كرد. انتخاب رنگ سبز پيشنهاد مشترك جين شارپ و مايكل لدين بود. در ادامه ماجرا و با توجه به فرمول ياد شده نوشتيم كه سران فتنه بعد از اعلام آراء ادعا مي كنند در انتخابات تقلب شده است و سپس از هواداران خود براي حضور در خيابان ها و آشوب و بلوا دعوت مي كنند. در همان هنگام برخي از دوستان كه ماجرا را به دقت دنبال مي كردند، مي گفتند؛ احتمالا موسوي و خاتمي بعد از اين پيش بيني ها به خاطر حفظ وجهه خود از انجام مراحل بعدي صرفنظر كنند تا وابستگي آنها افشاء نشود و پاسخ ما اين بود كه موسوي و خاتمي مامورند و در اختيار خودشان نيستند كه به ميل خود تصميم بگيرند و ديديد و ديديم كه چنين بود.
شريعتمداري در ادامه سخنان خود گفت؛ امروزه شناسايي خط نفاق دشوار نيست و با اندكي دقت مي توان منافقين را در هر لباسي كه هستند و زير هر تابلويي كه جمع شده اند، شناخت و در توضيح گفت؛ به قول قرآن، منافقين در خلوت با شياطين خود يعني دشمنان اسلام در تماس هستند و خواسته هاي آنان را دنبال مي كنند و امروزه در عصر ارتباطات، خواسته هاي دشمن قابل درك است بنابراين افراد و جرياناتي كه اين خواسته ها را در جامعه مسلمين دنبال مي كنند اگر تابلوي اسلام را برافراشته باشند به يقين منافق هستند و از آنجا كه سران فتنه در تمامي مراحل، اهداف آمريكا و اسرائيل را دنبال كرده اند و در همان حال ادعاي خط امامي داشته اند، مصداق واقعي «خط نفاق» هستند. شريعتمداري در ادامه گفت؛ از ديگر ويژگي خط نفاق كه در قرآن كريم به صراحت از آن ياد شده اين است كه در پوشش يك واژه ارزشي نظير اصلاح طلبي دست به فساد مي زنند و اينجاست كه اهل بصيرت با شناختي كه از اصلاح و فساد دارند، آنان را شناسايي مي كنند و به فرموده قرآن، «هنگامي كه به آنها گفته مي شود در زمين فساد نكنيد، پاسخ مي دهند ما در پي اصلاح هستيم، يعني اصلاح طلبيم»!
مديرمسئول كيهان از مراجعه به «سوابق افراد» و «حال فعلي» آنها به عنوان دو معيار ديگر براي شناخت خط نفاق ياد كرده و گفت: افراد بدسابقه و بي ريشه نظير موسوي و خاتمي كه حتي يك سيلي هم براي انقلاب نخورده اند و يا كساني كه سابقه گروهكي در پرونده خود دارند، شايسته مديريت جامعه و يا تصدي پست هاي كليدي نيستند و از سوي ديگر داشتن سابقه خوب به تنهايي كافي نيست بلكه به قول امام راحل(ره) «ميزان حال فعلي افراد است» و از قضا حضرت امام(ره) كه به يقين از خيانت برخي از خواص باخبر بود اين معيار را در وصيت نامه خويش و بعد از اشاره به افرادي كه به گونه اي در يك مقطع زماني مورد تائيد ايشان بوده اند، بيان فرموده است.
مديرمسئول كيهان با اشاره به تاكيد رهبرمعظم انقلاب بر كسب بصيرت، گفت؛ در عاشورا كساني كه نقشه راه را در اختيار داشتند از فاصله هاي دور خود را به كربلا رساندند و برخي هم كه نقشه راه را نداشتند، با اينكه در كنار امام حسين(ع) بودند، فرزند پيامبرخدا(ص) و امام بر حق را تنها گذاشتند. ولي امروزه مردم ما به بركت انقلاب و امام و رهبري هوشيارند و به فراست دريافته اند كه مولاي شهيدشان بيشتر از آن كه تشنه آب باشد، تشنه لبيك بوده است.
شريعتمداري گفت؛ يكي از ترفندهاي دشمن آن است كه فتنه گران را مخالف دولت معرفي مي كند و حال آن كه براي سران فتنه و كساني كه از آن سوي مرزها فتنه را مديريت مي كردند، دولت و انتخابات بهانه بود آنها اسلام و انقلاب و امام(ره) را نشانه رفته بودند.
شريعتمداري در ادامه سخنان خود به پرسش هاي حاضران پاسخ گفت. وي در پاسخ اين پرسش مكرر كه چرا علي رغم خيانت موسوي و كروبي و خاتمي دستگاه قضايي آنها را محاكمه و مجازات نمي كند؟ گفت؛ طي چندماه گذشته غبارها فرو نشسته و محكوميت سران فتنه در افكارعمومي قطعي شده است بنابراين به نظر مي رسد كه نوبت محاكمه و پيگرد قضايي سران فتنه فرا رسيده است. و افزود، اظهارات اخير رئيس قوه قضائيه از نزديكي زمان محاكمه آنان خبر مي دهد.
مديرمسئول كيهان در پاسخ به سوالي پيرامون مواضع حجت الاسلام سيدحسن خميني گفت؛ انتظار آن بود كه ايشان عليه اهانت هاي پي درپي سران فتنه و عوامل آنها به ساحت مقدس حضرت امام(ره) و تحريف آشكار نظرات مبارك آن حضرت كه با نفي آشكار آموزه هاي امام راحل(ره) همراه بود خروش بردارند ولي متاسفانه نه فقط صدايي به اعتراض بلند نكردند، بلكه در مواردي نيز با اين جماعت همخواني داشتند كه انشاءالله اين برداشت صحيح نباشد، ضمن آن كه موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) تقريباً به طور كامل با فتنه انگيزان همصدا بود. شريعتمداري در توضيح بيشتر گفت؛ ملاك نزديكي به حضرت امام(ره) پيروي از ايشان است كه ولي فقيه اصلي ترين معيار آن است، همانگونه كه خداي سبحان نزديكترين افراد به حضرت ابراهيم(ع) را كساني مي داند كه از پيامبر اكرم(ص) پيروي مي كنند.
يكي از حاضران درباره اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني در مشهد سوال كرد و مديرمسئول كيهان در پاسخ گفت؛ اينكه آقاي هاشمي بخشي از اظهارات منتشر شده خويش در مشهد را تكذيب كرده اند جاي خوشوقتي است ولي سوال اين است كه چرا اين تكذيب با يك هفته تاخير صورت پذيرفته است؟ شريعتمداري در پاسخ به پرسش ديگري درباره استعفاي آيت الله جوادي آملي از امامت جمعه قم گفت؛ حضرت آيت الله جوادي آملي از استوانه هاي ارزشمند و كم نظير انقلاب هستند، بنابراين توضيح خود ايشان قابل قبول است و نه شايعاتي كه دشمنان مي سازند، مخصوصاً آن كه آيت الله جوادي آملي در نمازجمعه قم به عنوان يك نمازگزار حضور پيدا كردند و در مصاحبه اي شايعات پراكنده شده را تكذيب فرمودند.
يكي از حاضران با ابراز تاسف از خيانت موسوي پرسيد مگر موسوي در دوران حضرت امام(ره) نخست وزير نبود؟ و مديرمسئول كيهان در پاسخ گفت؛ تأسف آور است اما عجيب نيست، مگر «شريح» در دوران حضرت امير عليه السلام قاضي كوفه
دارالخلافه حضرت نبود؟ و مگر «طلحه» لقب طلحه الخير نداشت؟ به گفته حكيمانه حضرت امام(ره) ميزان حال فعلي افراد است.